سحرنیوز

ساخت وبلاگ

انواع آچار بکس

1.آچار بکس های با سری ثابت

آچار چرخ

یک  آچار بکس محکم غیر جغجغه ای است که سری های آن به صورت ثابت به انتهای یک میلة L یا X شکل متصل شده اند. آچار چرخ ها به طور خاص برای باز کردن و بستن پیچ چرخ اتومبیل ها و کامیون ها طراحی شده است.

پیچ گوشتی سر بکسی

دسته ای مانند دسته پیچ گوشتی معمولی، برای چرخاندن ابزار توسط دست دارد، که یک سر مادگی در سایزهای متریک یا اینچی به انتهای آن متصل شده است. و ممکن است طول های مختلفی داشته باشد.

آچار بکس خم شو

در واقع یک آچار یک سر تخت یک سر رینگی است، که در سمت رینگی آن یک بکس خم شونده قرار گرفته باشد.

آچار بکس T شکل

یک دسته T شکل برای استفاده به عنوان اهرم که یک سری بکس به انتهای آن متصل است. سری بکس ممکن است ثابت یا کشویی باشد.

آچار کوک

یک آچار بکس کوتاه برای تنظیم و کوک کردن بعضی از ادوات موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.

آچار شمع

به شکل یک استوانه با مادگی های شش وجهی در هر دو طرف آن است. و توسط میله کوتاهی که از داخل دو سوراخ موجود در بدنه استوانه می گذرد یا توسط یک آچار T شکل چرخانده می شود.

2.آچار بکس های با سری قابل تعویض

آچار بکس جغجغه ای

آچار جغجغه ای در قیاس با سایر آچار بکس ها یک آچار بکس جدید محسوب می شود. مزیت آن ها این است که امکان می دهند با حرکت رفت و برگشتی و بدون نیاز به اینکه برای ادامه چرخاندن اتصال، آن را جدا کرده و دوباره روی اتصال قرار داد بتوان اتصالات را باز یا بسته کرد. معمولاً یک اهرم کوچک روی  قسمت سر آچار جغجغه ای، عملکرد آن را بین باز کردن و بستن تغییر می دهد. درایو آچار جغجغه ای معمولی اغلب در چهار سایز موجود است: 1/4 اینچ، 3/8 اینچ،  1/2 اینچ و 3/4 اینچ (که به عنوان مثال به نام “3/8 درایو” شناخته می شوند). البته، سازندگان در واقع سری ها را در اندازه های مقادیر گرد شده معادل متریک این سایزها، یعنی در اندازه های 3/6 ، 5/9 ، 5/12 و ۱۹ میلی متر می سازند. درایوهای بزرگتر، مانند درایو 1 اینچ و بیشتر از آن، اغلب در اتصالات تجهیزات صنعتی بزرگ مانند تریلی ها، هواپیماهای باری و هواپیماهای مسافربری بزرگ و همینطور در کاربردهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرند.

خود سری ها در یک دامنه کامل از اندازه های اینچی و متریک ارائه می شوند.(اغلب به صورت کلی برای سایزهای غیر متریک از SAE استفاده می شود، اگر چه از نظر فنی دقیق نیست).

یکی از مزایای آچار جغجغه ای با سری های قابل تعویض، سرعت کار با آچار است(بخصوص در کارهایی که نیاز به باز و بسته کردن چند باره پیچ و مهره ها است، یک آچار جغجغه ای خوب خیلی سریع تر از آچار معمولی عمل می کند). از دیگر مزیت های آچار جغجغه ای، مقرون به صرفه بودن(در یک ست آچار غیر جغجغه ای هر اندازه سری، دسته ای مختص و متصل به خود دارد که هزینه تولید را بالا می برد) و امکان جابجایی بالای آن است.

برخی از آچارهای جغجغه ای خاص، در سیستم جغجغه ای خود چرخ دنده هایی با دندانه های ریزتر دارند، که می تواند برای کار در فضاهای تنگ تر کاربرد داشته باشد.

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 115 تاريخ : 16 بهمن 1398 ساعت: 23:6

سفر به زیباترین سواحل دنیا قطعا می ‌تواند برای مدتی ‌هر چند کوتاه هم که باشد شما را از زندگی پرمشغله‌ و شلوغ امروزی دور کند و مهمتر اینکه کلی انرژی لازم را برای ادامه‌ روند زندگی شهرنشینی را در زندگیتان به شما انتقال دهد و شما اگر مسافر هر شهر یا کشوری باشید می دانید که تمام سواحل دنیا زیبایی‌ های خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند و نمیشود با هم مقایسه شان کرد ، اما شما علاقه مندان به سفر و اقامت در سواحل آرامش بخش با انتخاب یک چشم ‌انداز خاص و زیبا ، خط  ساحلی چشم نواز و شرایط مناسب این امکان را به خود می دهید که چند روز غرق در آرامش شوید .

فرقی نمی‌ کند که مسافر کجا باشید اگرعاشق صخره‌ های زیبا هستید و یا اینکه به دنبال سواحلی با شن‌ های سفید ، صورتی یا طلایی هستید ما در این مطلب قصد داریم بهترین سواحل دنیا را در سه مقصد مهم و پرطرفدار شما ایرانیان یعنی مالزی ، دبی و استانبول را به شما علاقه مندان معرفی کنیم و مهمتر هدف از این کار این است که در سفر به این مقاصد با تور مالزی ، تور دبی و تور استانبول لحظاتی را از همهمه و شلوغی شهر به دور باشید .

آژانس مسافرتی سلام پرواز با کلی تجربه مفید سالهاست در زمینه گردشگری توانسته موفقیت های بزرگی را در ارائه تورهای پرطرفداری همچون تور مالزی ، تور دبی و تور استانبول بدست آورد و توجه داشته باشید که این آژانس مسافرتی مجری و برگزار کننده مستقیم تورهای داخلی و خارجی است که همیشه توانسته با کیفیت ترین تورهای استانبول ، مالزی و استانبول را به گردشگران و علاقه مندان خود در پکیج های متنوع و عالی هدیه دهد و شما با انتخاب تورهای این آژانس که ادغام بهترین خطوط هوایی ، هتل های مناسب و با کیفیت و امکانات کامل رفاهی و ... است بهترین سفر را تجربه کنید .

 

تور مالزی ، سفری منحصر به فرد به سواحل بیکران

مالزی بدون شک یکی از کشورهایی است که خواهان سفر به آن در میان ایرانیان بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین دلایل این گردشگران علاقه مند به این کشور ، جزیره ها و سواحل زیبای مالزی است که از جمله زیباترین سواحل دنیا را در خود جمع کرده است و شما در تور مالزی و ماجراجویی در این جزایر لذت هیجان انگیز و بکر بودن اینها می شوید و به همین دلیل تور مالزی به تعداد متنوع در سراسر دنیا ارائه می شود و یکی از آژانس های برگزار کننده این  تور ، آژانس مسافرتی سلام پرواز است که یکی از برگزار کننده های تورهای اصلی و متنوع مالزی در طی سال های متوالی می باشد .

در ابتدا بدانید که بیشتر و مهمترین سواحل مالزی در پایتخت آن یعنی شهر کوالالامپور قرار گرفته است چرا که مقصد 80% مسافران تور ارزان مالزی این شهر شگفت انگیز است ، کوالالامپور شهر بسیار مدرن و شلوغی است که وقتی شما در خیابان های آن در گشت و گذار هستید متوجه می شوید که نصف جمعیتش را توریست ها تشکیل می دهند و سواحل این شهر به شما این امکان را می دهند تا از همهمه شهر فرار کنید و در کمال آرامش به دامان این سواحل رفته و ساعاتی را با خود خلوت کرده و مهمتر اینکه به مدیتیشن و یا چاکرا درمانی بپردازید و لازم دونستیم که تعدادی از پرطرفدارترین های این سواحل را به شما معرفی کنیم ، در سفر با تور مالزی از این سواحل معروف غافل نشوید : ساحل پورت دیکسون ( Port Dickson Beach ) ، ساحل مریب ( Morib Beach ) ، ساحل باگان لالانگ ( Bagan Lalang Beach  ) ، سواحل پانگکور ( Pangkor Island )  و ... که شما را محصور زیبایی و آرامش خود می کنند .

اگر مسافر مالزی هستید بدانید که تورهای متفاوتی برای این کشور وجود دارد که یکی از مهمترین های این تورها ، تور ترکیبی مالزی است که این نوع تور در حقیقت ادغام تورهای مختلفی بوده که همگی در یک پکیج تور مالزی گنجانده شده است و شما در این تور این امکان را دارید که به جای رفتن به یک ساحل یا جزیره می توانید همزمان از دو یا سه شهر دیگر مالزی دیدن کرده و تمامی سواحل معروف این شهر ها هم تجربه نمایید و لازم به ذکر است که تور ترکیبی مالزی در دسته تورهای ارزان مالزی قرار گرفته است ، پس شما علاقه مندان به طبیعت اگر به دنبال سفری اقتصادی و در عین حال مهیج و آرامش بخش هستید این امکان را دارید از بین تورهای مالزی سلام پرواز ، تور ترکیبی آن را انتخاب کرده و این فرصت ماجراجویی در سواحل بکر و جزیره های عجیب مالزی را به خود هدیه دهید .

 

تور دبی ، تجربه رویایی در سواحل لوکس

 

از برترین جاذبه های تفریحی دبی می توان به سواحل گوناگونش اشاره کرد ، سواحلی که انواع امکانات تفریحی و رفاهی بصورت گسترده و چشمگیری در آن ها فراهم شده تا گردشگران تور دبی را مجذوب و محو خود نماید و اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است برای گذراندن اوقاتی خوش و آرامش بخش ابتدا با سواحل معروف آن آشنا شوید تا بتوانید باب میل و سلیقه تان ساحل مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، شاید برایتان جالب باشد بدانید که سواحل دبی اکثرا متعلق به هتل های ساحلی آن می باشند اما برخی ساحل ها هستند که ورود عموم مردم و توریست ها به آن ها آزاد بوده و شما می توانید در آنجا اقامت یک روزه  هم داشته باشید .

در شهر دبی تعداد سواحل به قدری زیاد و متنوع است که قطعا در یک بار سفر کرن با تور دبی نمی توانید همه آنها را تجربه نمایید ، خیلی حیف است که به دبی بروید و از سواحل زیبا و مهمتر بعضی از سواحل ساخته دست بشر دیدن نکنید مثل سواحل برج العرب که شما را محصور خود می کند و در ادامه به جرات می توان گفت تجربه و گذراندن یک روز متفاوت خود در این ساحل ها می تواند خاطراتی به یاد ماندنی به شما هدیه دهد که تا آخر عمر فراموش نکنید ، پیشنهاد ما این است که با مشاهده تور دبی در سایت سلام پرواز بهترین گزینه تور را برای خود و همسفرهایتان انتخاب نمایید .

به چند دلیل سواحل دبی مناطق پرطرفداری برای تفریح هستند چرا که جزو زیباترین و همچنین محبوب ترین مکان های دیدنی این شهر به حساب می آیند ، شما در این سواحل می توانید به تفریحات مهمی در این ساحل ها اعم از شنا کردن ، دوچرخه سواری در آنها ، اسکیت بازی ، والیبال ساحلی ، تفریحات آبی و ... می باشد  و اگر می خواهید یک هفته غرق در آرامش را در زندگی تان تجربه کنید ، حتما در تور دبی به دیدن سواحل معروف دبی مثل ساحل جمیرا دبی ، ساحل الممزار ، ساحل روسی دبی ، ساحل کایت دبی ، ساحل برج العرب و ... بروید که در جای جای این شهر پراکنده شده اند و یکی دو شب را در آنجا حتی اقامت کنید تا به معنای واقعی کلمه ، طعم لذت و آرامش مطلق را بچشید .

شما مسافران تور دبی برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای دبی می توانید به وب ‌سایت آژانس مسافرتی سلام پرواز به آدرس salamparvaz.com مراجعه کرده و برای مشاوره سفر به این شهر منحصر به فرد با کارشناسان با تجربه این مجموعه تماس بگیرید و لذت روزهای زیبا و دلچسبی را در سفر به سواحل زیبای دبی را با دوستانتان تجربه کنید .

 

سفری آرام در سواحل بی نظیر با تور استانبول

 

استانبول در تمام طول سال پر از گردشگر و توریست است و به واسطه سواحل زیبایی که در خود دارد باعث شده که این شهر محبوب تر هم شود و استانبول شهری است که شما با کمک تورهای آژانس مسافرتی سلام پرواز می ‌توانید در بهترین هتل‌ های این شهر ، منحصر به فردترین امکانات اقامتی را داشته باشید و اینکه می توانید هتل هایی را انتخاب کنید که رو به سواحل معروف استانبول باشد و تجربه ای به ‌یاد ماندنی به خود هدیه دهید .

استانبول شهری است که سواحل بسیار متنوع و زیبایی آن را احاطه کرده است و قطعا در در زمانی که در استانبول اقامت دارید فرصت نخواهید کرد که همه آنها را ببینید ولی ما از این رو در اینجا فهرستی از بهترین و زیبا ترین در عین حال پر طرفدارترین سواحل تفریحی استانبول که به جرات می توان گفت جزو جاذبه های دیدنی استانبول هم محسوب می شود را برای شما علاقه مندان آماده کردیم تا در طول سفرتان با تور استانبول سردرگم نشوید و وقتتان را هدر دهید و تنها شاهد زیبا ترین سواحل استانبول باشید و غرق آرامش .

شما در این سواحل تا چشم کار می کند آب زلال دریای پهناور را می بینید و حتی در این جا حتی غروب آفتاب را متفاوت تر و البته دو چندان زیبا تر خواهید دید ، در ضمن اگر راهی تور استانبول شدید حتما به سواحلی همچون ساحل بورک ، ساحل ترو بلو ، ساحل دالیا ، ساحل گلدن بروید چون شما را محصور آرامش خود می کنند ، در ضمن در سواحل استانبول شما انواع مختلفی از کشتی های تفریحی را می بینید که پر از گردشگر و توریست هستند و مشغول تفریح و گشت و گذار در دریا هستند.

اگر تصمیم گرفتید این شهر را انتخاب کنید برای سفر فقط کافیست چمدان هایتان را ببندید و با یک رزرو هتل و بلیط هواپیما در پکیج تور از آژانس مسافرتی سلام پرواز راهی این شهر زیبا شوید و در آخر اگر سوالی در زمینه مقاصدی که در این مطلب گفتیم داشتید ! می توانید به راحتی با مشاوران کاردرست مجموعه سلام پرواز با شماره 22221500 – 021 تماس بگیرید و اطلاعات مفیدی را در خصوص تورهای متنوع این آژانس کسب نمایید . البته میتوانید از طریق لینک زیر لیست تورهای استانبول را مشاهده نمایید.

https://www.alef.ir/news/3970624153.html

 

 

 

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 141 تاريخ : 27 دی 1398 ساعت: 6:28

واحد گشت تهران

در گذشته زیرمجموعه‌ای از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اجاره اتوبوس‌های این شرکت به صورت دربستی نیاز شهروندان تهرانی را برای اجاره اتوبوس دربستی ارزان قیمت برطرف می‌کرد. شهروندان تهرانی در طول زمان عادت کردند که برای اجاره اتوبوس شرکت واحد در جستجوی عبارت واحد گشت باشند. بیشترین استفاده از واحد گشت برای ایاب ذهاب بهشت زهرا و مراسم خاکسپاری است. به گونه‌ای که بیشترین استفاده از اتوبوس‌های دربستی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای حمل و نقل اقوام تازه متوفی و ایاب و ذهاب بهشت زهرا استفاده می‌شود. ما در بین کسانی که این خدمات را ارائه می‌دهند یکی از قدیمی‌ترین، خوشنام‌ترین و به روزترین ارائه دهندگان این سرویس هستیم. برای اجاره اتوبوس دربستی کافی است با شماره تلفن‌های ما تماس حاصل فرمایید تا اتوبوس درخواستی شما در سریعترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما ارسال و خدمات کامل به شما ارائه دهد.

منبع

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 123 تاريخ : 3 دی 1398 ساعت: 23:47

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه مردمان شرق آسیا از چهره جوان و شادابی برخوردار هستند، بی شک الگوی درست زندگی کردن در این امر بی‌تاثیر نیست. در ادامه این مطلب شما را با اسرار ضد پیری آشنا می‌کنیم تا شما هم با پیروی از این اصول مهم بتوانید پوستی جوان و درخشانی را تجربه کنید.

  

به دیگران کمک کنید

هیچ‌چیزی خوشحال کننده‌تر و راضی‌کننده‌تر از این نیست که حال و روز یک نفر دیگر را حتی کمی هم که شده بهتر کنی. می‌توانید تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارید و کمک‌شان کنید، می‌توانید کاری کنید که آن‌ها نیز احساس جوانی کنند و لبخند بزنند. همه‌ی ما می‌توانیم راه‌های زیادی برای کمک به دیگران پیدا کنیم.

 

به اندازه کافی بخوابید

زیبای خفته بی معنا نیست! خواب بی کیفیت نه تنها نشانه های پیری را آشکار می کند بلکه جذابیت تان را نیز کمتر می کند. همچنین تحقیقات نشان داده خانم هایی که کمتر از پنج ساعت می خوابند در مقایسه با خانم هایی که 7 تا 9 ساعت می خوابند پوستی حساس تر نسبت به اشعه های خورشید دارند. این یعنی خواب مناسب به پوست کمک می کند به صورت طبیعی از آسیب خورشید در امان بماند و روند پیری پوست کند شود.

 

استفاده نکردن از اتومبیل و پیاده روی زیاد 

مردم در آسیا حتی اگر ماشین‌های بزرگ هم داشته باشند، باز هم ترجیح می‌دهند راه بروند. در مواقعی که دوچرخه سواری هم نمی‌کنند، باز هم ترجیح می‌دهند که پیاده روی کنند. این نوع شیوه زندگی که برای ما غیر متعارف است، ریشه در خون آن‌ها دارد. این روش سالم زندگی کردن در وجودشان نهادینه شده است. این رفتارشان نقطه رفتار متقابل ما است که تنبلی و استفاده از ماشین را به پیاده روی ترجیح می‌دهیم. این مردمان استفاده از دوچرخه را لذت بخش‌تر از ماند در ترافیک می‌دانند، برای همین حتی برای خرید نیز از دوچرخه استفاده می‌کنند. این گونه رفتارهای سالم می‌تواند روی پوست شما نیز تاثیر مطلوب بگذارد و آن را درخشان‌تر از قبل کند.

 

برای جوان ماندن،دور و برتان را با آدم‌هایی که از شما پشتیبانی می‌کنند پُر کنید‎

 

اطراف‌تان را پُر از آدم‌هایی کنید که دوست و حامی‌تان هستند 

دور و برتان را با آدم‌هایی که از شما پشتیبانی می‌کنند پُر کنید، علاوه بر همسرتان با فرزندان و همسایه‌های‌تان هم دوست باشید و از آن‌ها انگیزه بگیرید و با آن‌ها شادی را احساس کنید.

 

مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها را دریابید 

پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید. توصیه می‌کنیم میوه‌های ریز، گردو، تخمه‌ی کدو و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین و غیره را دریابید. تا جایی که می‌توانید از مصرف غذاهای صنعتی و فراوری شده بپرهیزید.

 

کاهش مصرف لبنیات 

با توجه به سابقه تاریخی، بسیاری از مردم شرق آسیا مواد لبنی کمتری مصرف می‌کنند. اگر بخواهید الگوی مصرفی مردمان شرق آسیا را دنبال کنید باید مصرف شیر و پنیر را کاهش دهید. این کار نه تنها باعث کاهش چربی بدن شما می‌شود، بلکه با کم شدن دریافت چربی، به مواد مغذی دیگر اجازه می دهید تا بیشتر وارد بدن‌تان شوند.

  

شروع به یادگرفتن کن. 

کامپیوتر، هنر، باغبانی… هرچیزی که دوست داری، هرکاری که اجازه نده مغزت بیکار بمونه. "مغز بیکار کارگاه شیطانه"، و نام شیطان اینه: آلزایمر!

  

شجاع و بی‌پروا باشید 

هیچ چیزی به اندازه‌ی انجام یک کار هیجان انگیز به شما احساس جوانی نمی‌دهد. ورزش‌های هیجان انگیز را تجربه کنید و از خطر کردن نترسید.

  

تا می‌توانید دیگران را در آغوش بکشید

تقویم سن‌تان را هر چقدر که می‌خواهد نشان بدهد. یکی از چیز‌هایی که به شما احساس جوانی و ارتباط با دیگران می‌دهد در آغوش کشیدن اطرافیان‌تان است. مهربانی و تماس فیزیکی شما را جوان و با نشاط می‌کند.

  

برای خودتان ارزش قائل باشید

زنانی که همیشه جوان می‌مانند سرگرمی‌هایی برای خود دارند که به آن‌ها احساس جوانی می‌دهد. شاید حالا که به این سنین رسیده‌اند متوجه شوند چقدر ورزش کردن را دوست دارند و قبلا این را نمی‌دانستند، چون فکر می‌کردند وقت این را ندارند که به خودشان برسند و ورزش کنند. یا شاید متوجه شوند اگر غذایی را فقط خودشان دوست دارند و سایر اعضای خانواده نمی‌پسندند دلیلی ندارد از درست کردن آن صرفنظر کنند. آن‌ها می‌دانند چطور از وقت خود استفاده کنند و هر روز زمانی را به رسیدگی به خود بپردازند.

 

از نشان دادن موهای خاکستری خود نترسید‎

 

مثل بچه‌ها بخندید و خوش بگذرانید 

همراه بچه‌ها بگویید و بخندید و از قهقه زدن‌های حتی بی‌دلیل پروا نکنید. پا به پای بچه‌ها بدوید و از انجام کارهای بچه‌گانه لذت ببرید.

  

کیفیت روابط جنسی‌تان را بالا ببرید 

عشق ورزیدن و رابطه‌ی زناشویی با همسری که دوستش دارید غوغا می‌کند. همسر خوب کمک‌تان می‌کند احساس جوانی، طراوت و مفید بودن بکنید.

  

برای جوان ماندن باید اعتماد به نفس داشته باشید 

بیشتر کسانی که دیر پیر می شوند در یک چیز مشترک هستند: اعتماد بنفس. سعی نکنید خود را با انجام کارهای خارج از توان جوان جلوه دهید، جوانی را در فکر و ظاهر خود نشان دهید. تحقیقات نشان داده کسانی که افکاری مثبت درباره بالا رفتن سن دارند 7.5 سال بیشتر از دیگران عمر می کنند.

   

با جوان‌تر‌ها ورزش کنید

ورزش کردن با افرادی که از شما قوی‌تر و جوان‌ترند کمک‌تان می‌کند تلاش‌تان را بیشتر کنید، چیز‌های جدید را تجربه کنید و ببینید که سن، واقعا فقط یک عدد است.

 

از نشان دادن موهای خاکستری خود نترسید 

پنی جیمز، آرایشگر حرفه ای در نیویورک می گوید: خانم ها وقتی موهایشان خاکستری می شود فوق العاده می شوند. تنها کافیست یک مدل موی زیبا انتخاب کنید تا به خوبی این زیبایی را به نمایش بگذارد. متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند موی خاکستری جذابیتی ندارد اما آرایشگر ها می دانند چقدر باید حرفه ای بود تا این رنگ را به صورت مصنوعی در آورد.

 

سن خود را فراموش کنید

دست از شمردن سال‌های زندگی‌تان بردارید! چه اهمیتی دارد زمان به شما اعلام کند که ۷۵ سال دارید وقتی که در دل خود احساس می‌کنید ۳۶ ساله‌اید؟ اگر تحرک و ورزش کنید، تغذیه‌تان خوب و سالم باشد و بلد باشید چطور استرس‌تان را کنترل کنید، درد‌ها و ناراحتی‌های ناشی از سن کمتر سراغ‌تان می‌آیند و سن خود را فراموش می‌کنید.

  

ادامه تحصیل بدهید 

مهم نیست چند سال دارید، حتما کسانی را دیده‌اید که در سنین بالا ادامه‌ی تحصیل داده‌اند و اتفاقا بسیار هم موفق بوده‌اند. شاید وقتی جوان‌تر بودید فرصت و امکان تحصیلات عالیه را نداشتید، خب، الان دست به کار شوید! کافیست اراده کنید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته 

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 161 تاريخ : 19 فروردين 1398 ساعت: 22:29

از مهم ‌ترین وسایل هر خانه ‌ای یخچال فریزر‌ها هستند که علاوه بر حفظ مواد غذایی، به زیبایی آشپزخانه هم کمک می کنند. حقيقت اين است كه بسياری از خانم های خانه دار آشنايی كاملی با كاربردهای يخچال های گوناگون ندارند و بيشتر به سايز و رنگ يخچال اهميت می دهند. 

 

یخچال های تکی بیشتر برای مصارف صنعتی غذا مناسب هستند

 

یخچال های سیلور فضای آشپزخانه را مدرن تر جلوه می دهند و انواع سفید رنگ برای آشپزخانه های کوچک مناسب ترند چون به بزرگ جلوه دادن فضا کمک می کنند. 

 

با این وجود علاوه بر رنگ، نکات مهمتری هم در انتخاب یخچال فریزرها وجود دارد که بد نیست آنها را بدانید و در کنار مصرف بهینه انرژی، مواد غذایی سالم و تازه ای داشته باشید. 

 

انواع یخچال موجود در بازار

در حال کلی، چهار مدل اصلی یخچال وجود دارد:

فریزر بالا

فریزر پایین

ساید بای ساید

درب طرح فرانسوی

 

شناخت و انتخاب نوع یخچال از بین انواع یخچال موجود در بازار، از مهمترین پارامترهای موارد موجود در چک لیست راهنمای خرید یخچال است.

 

این ها چهار مدل اصلی هستند که آن ها را بیشتر می بینید، اگر چه چند مدلی دیگر مثل یخچال داخلی (که البته می تواند به یکی از چهار مدل بالا وصل شود)، کامپکت و یخچال های تکی وجود دارد که بیشتر برای مصارف صنعتی غذا مناسب هستند.

 

نکاتی برای خرید یخچال

بودجه خودتان را مشخص کنید

عمده خریداران هنگامی که وارد مغازه ای می شوند نمی دانند دقیقا چه مبلغی را می توانند برای خرید هزینه کنند. این عدم تصمیم گیری می تواند فرآیند خرید شما را خیلی طولانی کند. با مشخص کردن دقیق بودجه خود خیلی از گزینه ها به راحتی کنار می روند. بنابراین عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از سردرگمی این است که آخرین بودجه خود را قبل از ترک منزل مشخص کرده باشید، نه این که مقابل فروشنده تازه به فکر دودوتا چهارتا باشید.

 

یخچال با درب طرح فرانسوی

 

ظرفیت چند لیتری برای جمعیت ما مناسب است؟

لازم است توجه کنید که حتما در مورد گنجایش مناسب یخچال فریزر خودتان مطمئن شوید. این نکته در خرید یخچال فریزر بسیار راهگشا است و شما را از سردرگمی بیرون می آورد. در صورتی که جمعیت خانواده شما دو یا سه نفر است، یخچال فریزر با ظرفیت 200 لیتر میتواند مناسب باشد. اما برای خانواده های پرجمعیت تر باید به سمت ظرفیت های 500 لیتر به بالا بروید.

 

حجم یخچال و فریزر

حجم یخچال و فریزر با توجه به نیاز و تعداد افراد خانواده و شرایط زیست محیطی انتخاب گردد. در بسیاری از موارد یک یخچال فریزر ۱۴ فوت یا حتی ۱۲ فوت می تواند نیاز یک خانواده دو تا چهار نفری را برآورده سازد.

 

برچسب انرژی مهم است

در خرید یخچال فریزر خود حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید. این برچسب نشان دهنده ی سطح مصرف انرژی و بازدهی محصول است.

 

نورپردازی یخچال

چراغ های داخل یخچال وظیفه‌ی نورپردازی مناسب فضای درونی آن را دارند. از سوی دیگر چراغ های LED با نور لطیف خود باعث زیباتر جلوه دادن مواد غذایی شما می شوند. اگر نورپردازی داخل دستگاه ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف جا خوش کرده دچار مشکل شوید.

 

معمولا یخچال ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند؛ اما برخی مدل ها از چراغ های کناری استفاده می کنند و در نتیجه هر طبقه از یخچال به صورت مجزا نورپردازی می شود. برخی مدل ها هم نورپردازی تئاتری دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به صورت آهسته روشن می شود و روشنایی آن کم کم افزایش می یابد.

 

قفسه های قابل تنظیم و محفظه های روی در

قابلیت تنظیم فضای قفسه ها و امکان استفاده از فضای روی در، این امکان را فراهم می کند که ظرفیت یخچال بالا برود و تا حدودی امکان شخصی سازی فضا متناسب با نیاز کاربر وجود داشته باشد. بدین ترتیب از هدر رفت فضاهای اضافه جلوگیری می شود.

 

حتما در مورد گنجایش مناسب یخچال فریزر خودتان مطمئن شوید

 

فیلترهای بهداشتی

فیلترهای بهداشتی در خرید یخچال فریزرها اهمیت دارند. اگر فیلترهای بهداشتی کارآمدی در محصول تعبیه شده باشد اثرات مثبتی دارد. مثلا با باکتری زدایی طول عمر مواد غذایی را بیشتر می کند. یا بوهای برخاسته از مواد را جذب می کند و محیط را کاملا بهداشتی می کنند.

 

آب ریز و یخ ساز

اگر تصمیم به خرید یخچالی مجهز به یخ ساز و آب ریز بیرونی دارید، حتما به میزان مصرف روزانه خود توجه داشته باشید و آیا وجود چنین امکانی روی درب یخچال را از لحاظ زیبایی می پسندید یا خیر. تأمین آب دستگاه نیز باید مد نظر قرار بگیرد. البته مدل هایی نیز وجود دارند که دارای مخزن آب برای آب ریز هستند که این موضوع هرچند باعث می شود نیازی به لوله کشی آب نباشد، اما مجبورید تقریبا هر روز آن را پر کنید.

 

خدمات پس از فروش را در نظر داشته باشید

آخرین مرحله انتخاب یخچال فریزر شما مربوط به خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه شده است. البته به یاد داشته باشید که مهم ترین گارانتی در یخچال های ساده مربوط به کندانسور یا همان موتور است. اما هنگام خرید یخچال های دیجیتال باید به گارانتی قطعات الکترونیک آن نیز توجه داشته باشید و از خدمات پس از فروش برند مورد نظرتان کاملا و بصراحت و بدون خجالت مطمئن شوید.

 

این دقیقا همان پاشنه آشیلی است که برخی خانواده ها از آن ضربه می خورند، چون برای خرید ارزان تر راهی بازارهای فرعی یا فروشگاه های غیرمجاز می شوند که به عنوان مثال می توان به اجناسی که از بانه خریداری می شود، اشاره کرد.

 

گردآوری: بخش اسرارخانه داری بیتوته



سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 135 تاريخ : 17 فروردين 1398 ساعت: 23:29

افسردگی

همه ما گاهی اوقات احساس خستگی، بدبختی و ناراحتی می‌‌كنيم، اما اين احساسات در حالت معمول معمولاً بيش از يك يا دو هفته دوام نمی ‌آورند و چندان با روند زندگی ما تداخل ايجاد نمی ‌كند. گاهی اوقات دليل خاصی برای آن وجود دارد، گاهی هم فقط از غم و اندوه ناشی ميشود.

 

ما معمولا خودمان از پس آنها برمی ‌آييم و نيازی به كمك گرفتن از دیگران نداریم. اما این موارد در فرد مبتلا به افسردگی صدق نمی‌کند. این احساس در افراد افسرده، مدت‌ها طول کشیده و زندگی روزمره آن‌ها را دچار اختلال می‌کند و می تواند باعث انواع مختلفی از مشکلات حسی و فیزیکی گردد.

 

افسردگی معمولاً از جوانی شروع می شود، 20 ساله ها یا 30 ساله ها، ولی بروز آن در هر سنی محتمل است. افسردگی در زنان بیشتر از مردان تشخیص داده شده است، ولی این تفاوت می تواند به این دلیل باشد که خانم ها نسبت به آقایان بیشتر به دنبال درمان می روند.

 

نشانه‌ها و علائم افسردگی

- حالت افسردگی، مثل احساس ناراحتی، تهی یا گریان بودن( در کودکان و نوجوانان، حالت افسردگی می تواند در غالب تجریک پذیری بروز کند)

- کاهش شدید علاقه و احساس لذت در همه- یا بیشتر- فعالیت ها

- کاهش شدید وزن بدون رژیم، افزایش وزن، یا افزایش و کاهش اشتها( در کودکان عدم وزن گیری مناسب)

- بی خوابی یا افزایش میل به خوابیدن

- بی قراری یا کند رفتار کردن، که توسط دیگران نیز قابل تشخیص باشد

- خستگی بیش از حد

- احساس بیهودگی، یا گناهکار بودن

- به سختی تصمیم گرفتن، فکر کردن یا تمرکز کردن

- فکر کردن درباره مرگ، خودکشی یا اقدام به خودکشی

 

عوارض عدم درمان افسردگی

افسردگی یک بیماری جدی است که می تواند عوارض سهمناکی بر فرد یا خانواده آنها بگذارد. افسردگی درمان نشده می تواند سبب مشکلات روحی، رفتاری و فیزیکی شود که خیلی از ابعاد زندگی تان را تحت شعاع قرار دهد. اگر احساس افسردگی می کنید، هرچه زودتر یک وقت ملاقات با پزشک تان تعیین کنید. از عوارض افسردگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

- افزایش وزن یا چاقی، که می تواند منجر به بیماری های قلبی یا دیابت شود

- سوء مصرف الکل یا مواد

- عصبانیت، اختلال هراس یا ترس اجتماعی

- درگیری های خانوادگی، مشکلات روابطی ، کاری یا مدرسه ای

- انزوای اجتماعی

- افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی

- صدمه زدن به خود، مثل بریدن

- مرگ زودرس ناشی از سایر بیماریها

درمان افسردگی,راههای درمان افسردگی,افسردگی

علائم افسردگی

 

مراجعه به روانشناس یا روانپزشک

مواردی که باید با پزشک خود در میان بگذارید:

- هر علائمی که دارید. حتی آنهایی که به نظرتان بی ارتباط با دلیل مراجعه تان به پزشک می باشد.

- همه ی داروها، ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید، به علاوه زمان و مقدارش

- سوال هایی که در ذهن تان هست و می خواهید از پزشک بپرسید.

 

• درصورت امکان، یکی از اطرافیان نزدیک یا اعضای خانواده تان را نیز جهت یادآوری تمام موارد گفته شده طی معاینه، به همراه خود ببرید.

 

با مراجعه به پزشک به دنبال پاسخی برای این سوال‌ها باشید:

- آیا افسردگی دلیل عمده علائم و مشکلات من است؟

- دلایل محتمل بیماری و علائم من چیست؟

- چه آزمایش هایی نیاز دارم؟

- چه درمانی برای من بهترین است؟

- آیا جایگزینی برای روش های ابتدایی که توصیه می کنید، وجود دارد؟

- من بیماری های دیگری نیز دارم. چگونه می توانم همه آنها را با هم به بهترین نحو مدیریت کنم؟

- آیا برای من محدودیتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنم؟

- آیا نیاز هست که به روان پزشک مراجعه کنم؟

- عوارض جانبی داروهایی که توصیه می کنید، چیست؟

- آیا برای داروهایی که تجویز کردید، جایگرینی وجود دارد؟

- آیا بروشور یا سایتی وجود دارد که بتوانم از آنها نیز کمک بگیرم؟

 

تشخیص افسردگی

آزمایش های تشخیص افسردگی:

این تست ها و آزمایش ها می توانند دلایل غیر مرتبط با بیماری تان را کنار بگذارند، و به دقت عوارض مربوطه را تشخیص داده و آنها را چک کنند:

 

- تست فیزیکی. ممکن است از شما یک تست فیزیکی گرفته شود و درباره سلامتی تان نیز سوال هایی پرسیده شود.در بعضی موارد، احتمال دارد افسردگی به یک بیماری فیزیکی زمینه ای مرتبط باشد.

 

- تست های آزمایشگاهی. به عنوان مثال، از شما یک آزمایش خون به نام شمارش کامل سلول های خونی(CBC) گرفته می شود یا غده تیروئیدتان را چک می کنند تا مطمئن شوند که به درستی کار می کند.

 

- ارزیابی روانی. برای چک کردن علائم افسردگی، پزشک تان درباره نشانه ها، افکار، احساس و رفتارتان سوال هایی می پرسد. ممکن است برای سهولت در یافتن پاسخ این سوال ها، به شما یک پرسشنامه داده شود.

 

درمان افسردگی

درمان های متعددی برای افسردگی وجود دارد، که می‌توان آن‌ها را به دوسته کلی دارویی و غیر دارویی تقسیم کرد. اثربخشی هر دو این درمان‌ها در مطالعات فراوانی مشاهده شده‌است. از جمله روش‌های درمان افسردگی:

 

- روان درمانی: رفتار درمانی شناختی (CBT)، درمان خانواده محور و درمان بین فردی

- دارو درمانی: داروهای ضدافسردگی، تثبیت کننده های خُلقی و داروهای آنتی سایکوتیک (ضد روان پریشی)

- درمان تحریک مغزی: درمان الکتروشوک (ECT) و تحریک مغناطیسی جمجمه ای تکرارشونده (RTMS)

- درمان‌ها جایگزین: نور درمانی، طب سوزنی، مراقبه و تغذیه درمانی

 

• اگر مبتلا به افسردگی شدید هستید، ممکن است نیاز به بستری داشته باشید، و یا امکان دارد از شما خواسته شود تا در برنامه های درمانی سرپایی تا بهبود علائم تان، شرکت کنید.

 

درمان افسردگی با روان درمانی

درمان افسردگی,راه های درمان افسردگی,علائم افسردگی

روش‌های درمان افسردگی

 

روان درمانی یک شیوه‌ی بسیار مؤثر برای درمان افسردگی است. چیزهایی که در جلسات درمان می‌آموزید به شما بینش و مهارت می‌دهد تا از برگشت افسردگی جلوگیری کنید. انواع بسیاری از جلسات درمانی وجود دارد.

 

سه روش رایج درمان افسردگی از این طریق عبارت‌اند از: درمان شناختی رفتاری، درمان میان فردی و درمان روان پویشی. معمولاً از رویکردی تلفیقی استفاده می‌شود. برخی روش‌های درمان به شما می‌آموزد چگونه تفکر منفی را تغییر دهید و برای مبارزه با افسردگی از مهارت‌های رفتاری استفاده کنید. 

 

زمانی که حرف از جلسات درمانی پیش می‌آید، اکثراً جلساتی تک‌نفره با یک روان‌پزشک را تصور می‌کنند. اما جلسات گروهی نیز می‌توانند در درمان افسردگی بسیار مؤثر باشند. گوش دادن به سخنان افرادی که با مشکلات شما روبرو هستند می‌تواند تحمل سختی‌ها را برایتان آسان‌تر کند و اعتمادبه‌نفس شما را بالا ببرد.

 

روان درمانی با کمک دارو درمانی، می‌تواند فرایند معالجه فرد افسرده را تسریع و درمان را تثبیت کند. همچنین شاید دارو درمانی به عنوان یک راه درمان افسردگی به تنهایی قادر باشد که برای کوتاه مشکلات فیزیکی و بدنی حاصل از افسردگی مانند انرژی، اشتها و خواب را درمان کند ولی در بلند مدت احتمال ابتلای مجدد بیمار به افسردگی وجود دارد. بنابراین، دارو درمانی به همراه روان درمانی بیشترین تاثیر را دارد. البته بدون تردید تمام این موارد باید با تشخیص و تجویز روانشناس متخصص انجام گیرد.

 

تاثیر رفتار درمانی در بهبود افسردگی

رفتار درمانی یک راه درمان افسردگی است. در اینگونه روان درمانی، که رفتار درمانی نام دارد در واقع روانشناس با ضمیر و ذهن فرد کاری ندارد. او بیشتر از طریق رفتار،گفتار و حرکات بدنی فرد اطلاعات خود را کسب می‌کند.

 

در واقع روان درمانگر اطلاعاتی از رفتار فرد در موقعیت‌های اجتماعی مختلف بدست می‌آورد و به درمان افسردگی می‌پردازد. دو گونه نظریه در این زمینه وجود دارد:. ۱- رفتار بیرونی فرد ناشی از ضمیر و ذهن اوست.

 

در نتیجه با تغییر ضمیر و ذهن می‌توان رفتار او را دگرگون ساخت. ۲- طریقه شکل گیری اندیشه و ضمیر و ذهن فرد ناشی از حوادث و اتفاقاتی است که در بیرون برای او رخ داده و یا بر او تحمیل شده است و با تغییر رفتار او می‌توان، ضمیر و ذهن و افکار فرد را دگرگون کرد.

 

بر اساس این نظریه روانشناس به فرد کمک می‌کند تا رفتار خود را با توجه به شرایط و موقعیت از قبل تنظیم کند و تصمیم لازم را اتخاذ و بر مبنای آن عمل کند. و براساس عملکرد مناسب در یا غیر مناسب فرد را تشویق و یا تنبیه و وادار به تجدید نظر می‌کند.

 

در واقع روانشناس فرد را تشویق می‌کند که به مرور رفتار خود را تغییر دهد. او سپس باید آنرا بصورت یک عادت در خود تقویت کند. در نتیجه فرد نهایتا با تغییر رفتارهای بیرونی موجب تغییر و دگرگونی در ضمیر و افکار درونی خود می‌شود. و با دوری از تاثر و ناراحتی به درمان افسردگی می‌پردازد.

 

درمان افسردگی با دارو درمانی

درمان افسردگی,افسردگی درمان,افسردگی

داروهای ضد افسردگی

 

از مهم‌ترین و رایج‌ترین داروهای ضد افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

- مهارکننده های بازجذب انتخابی سروتونین (SSRIs): پزشکان معمولاً با تجویز SSRI شروع می کنند. این داروها بی خطرتر هستند و عوارض کمتری نسبت به دیگر ضدافسردگی ها دارند. فلوکستین (پروزاک)، پروکستین (پاکسیل)، سر ترالین، سیتالوپرام و اس سیتالوپرام از این قبیل هستند.

 

- مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین(SNRIs): مثل: دلوکستین، ون لافاکسین، و دسون لافاکسین(پرستیج).

 

- مهارکننده های بازجذب نوراپی نفرین و دوپامین(NDRIs): بوپروپیون (ولبوترین) در این گروه بندی قرار می گیرد. یکی از معدود ضدافسردگی هایی است که عوارض جانبی جنسی به همراه ندارد.

 

- ضد افسردگی های غیر معمول: این دسته از داروها به هیچ یک از گروه بندی های ضد افسردگی ها تعلق ندارد. ترازودون و میرتازاپین(رمرون) شامل این دسته هستند. هر دو مسکن بوده و معمولاً توصیه می شود در عصر استفاده شوند. داروی جدید ویلازودون تصور می شود که عوارض جانبی جنسی کمتری به همراه خواهد داشت.

 

- ضد افسردگی های سه حلقوی: ضد افسردگی های سه حلقوی-مثل ایمیپرامین(توفرانیل) و نورتریپلین(پاملور)- عوارض جانبی شدید تری نسبت به داروهای جدیدتر دارند. بنابراین داروهای سه حلقوی معمولاً تجویز نمی شوند مگر اینکه شما از SSRIها استفاده کرده و پاسخ نگرفته باشید.

 

- مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs): MAOI  ها - ترانیلسیپرومین (پارنات) و فنل زین(ناردیل)- مخصوصاً زمانی تجویز می شوند که دیگر داروها اثری نداشته اند، زیرا می توانند عوارض جانبی جدی ای به دنبال داشته باشند.

 

مصرف این داروها به دلیل تداخلات خطرناک و حتی کشنده با غذاها( مثل پنیر، ترشیجات و شراب ها) و بعضی از داروها (مثل قرص های ضد بارداری ضد احتقان ها و مکمل های گیاهی)، به یک رژیم سرسختانه احتیاج دارد.

 

سلجیلین(امسام) که نوعی جدید از خانواده MAOIها می باشد و برروی پوست چسبیده می شود، ممکن است از سایر داروهای این خانواده عوارض کمتری داشته باشد. لازم به ذکر است که نمی توان این داروها را با SSRIها استفاده کرد.

 

- دیگر داروها: ممکن است از دیگر داروها در کنار ضد افسردگی ها استفاده شوند تا اثر بخشی آنها را افزایش بدهند. پزشک تان می تواند ترکیب دو ضد افسردگی یا داروهایی مثل تثبیت کننده های حالت روانی یا ضد روانپریشی را، توصیه کند. ضد اضطراب ها و محرک ها نیز ممکن است برای مدت کوتاهی توصیه شوند.

 

اثر بخشی داروهای ضد افسردگی

اثر بخشی بسیاری از این داروها نیازمند صبر می باشد چون بعضی از داروها به چند هفته یا بیشتر زمان احتیاج دارند تا اثر خود را بگذارند و با بدن تان تطابق پیدا کنند.

 

ژنتیک در نحوه تاثیر داروها بر شما نیز موثر است. در بعضی از موارد، در صورت امکان، نتایج حاصل از تست های ژنتیکی ( که توسط آزمایش خون یا نمونه برداری با گوش پاک کن از درون لپ انجام می شود) می توانند نحوه پاسخ گویی بدن تان را به یک داروی ضد افسردگی خاص مشخص کند.

 

مطالعه ای که طی آن چگونگی اثر ژن ها بر پاسخ یک فرد به داروها معین می شود، فارماکوژنومیک نام دارد. اگرچه، بقیه متغیرها در کنار ژنتیک نیز می توانند در جوابدهی به دارو اثر داشته باشند.

 

نکات مهم در مصرف داروهای ضدافسردگی

• بدون تجویز پزشک هرگز از داروهای ضد افسردگی استفاده نکنید. این داروها به نظر اعتیادآور نمی آیند، ولی در بعضی موارد وابستگی های جسمی را سبب می شوند.

 

• قطع ناگهانی درمان یا استفاده نکردن چندین دوز عوارضی مانند خماری به همراه دارد، و همچنین ممکن است باعث بدتر شدن افسردگی شود. با پزشک تان در به تدریج و بی خطر کم کردن دوز هایتان همکاری کنید.

 

• تمامی افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند باید از نظر وخیم تر شدن افسردگی شان یا رفتار نامعمول تحت نظر دقیق باشند. اگر شما یا یکی از نزدیکان تان در طول مصرف دارو ضد افسردگی، افکار خودکشی دارد سریعاً با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید.

 

• اگر باردار یا شیرده هستید، بعضی از این داروها ممکن است جنین یا شیرخوارتان را در معرض خطر قرار دهد. اگر باردار شده اید یا تصمیم به بارداری دارید، با پزشک تان مشورت کنید.

 

برای خلاص شدن از افسردگی...

درمان افسردگی,راه درمان افسردگی,افسردگی

برای درمان قطعی افسردگی از یک متخصص کمک بگیرید

 

درمان افسردگی را به کمک یک متخصص دنبال کنید:

دارو و درمان افسردگی را با پزشکی متخصص پیگیری کنید و تحت نظارت و تشخیص او عمل کنید. استفاده از هر نوع دارویی به غیر از تجویز متخصص نیاز به مشاوره و رجوع دوباره به پزشکی دارد که در این زمینه از دانش کافی برخوردار است.

 

درمورد افسردگی اطلاعات کسب کنید:

باید ریشه و علت افسردگی خود را پیدا کنید. برای همین تا می‌توانید اطلاعات خود را درباره‌ی افسردگی و روش های درمان افسردگی گسترش بدهید. گزینه‌های مختلفی را که برای درمان افسردگی پیش رو دارید، بررسی کنید. باید مشخص شود که ریشه‌ی افسردگی شما از کجا آمده است.

 

اگر افسردگی دلایل پزشکی دارد، این مسئله مشخص و درمانی مناسب پی گرفته شود. شدت افسردگی نیز در تشخیص نوع درمان بسیار مهم است. هرچقدر شدت افسردگی بیشتر باشد، نوع درمان باید با وسواس و دقت انتخاب و پیگیری شود.

 

روش درمانی‌تان را تا انتها ادامه بدهید:

ممکن است یافتن درمان افسردگی زمان‌بَر باشد. این مسیر با کمی آزمون و خطا همراه است. مثلا باید در مورد داروهای پزشکی دقت و بهترین را انتخاب کنید اما اگر احیانا دارویی با شما هماهنگ و تأثیرگذار نبود، باید آن را عوض کنید یا در سایر انواع درمان‌ها نیز نباید اسیر درمانی بشوید که برای‌تان مناسب نیست.

 

گاهی‌ اوقات لازم نیست درمان دارویی را پیگیری کنید. همین‌ که روزانه کمی قدم بزنید هم، حال‌تان را خوب خواهد کرد. حتی اگر در بعضی موارد قادر به برقراری ارتباط خوب با پزشک و روانکاوتان نیستید، حتما باید به متخصص دیگری مراجعه کنید.

 

فقط به دارو تکیه نکنید:

اگرچه گاهی‌ اوقات برخی از انواع افسردگی به درمان دارویی نیاز دارند اما نباید فقط به دارو اکتفا کرد. این روش در بلندمدت چندان مناسب نخواهد بود. درمان‌های غیردارویی مانند مراجعه به روانکاو یا ورزش و… می‌توانند مفید باشند.

 

ضمن اینکه عوارض جانبی نیز ندارند. حتی اگر درمان دارویی برای‌تان تجویز شده باشد، زمانی این درمان بهترین نتیجه را برای شما دارد که سبک زندگی سالم را انتخاب کرده باشید.

 

روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید و درخواست کمک کنید

سعی کنید با دیگران مشکل‌تان را در میان بگذارید و از آنها کمک بگیرید. گاهی‌ اوقات فقط صحبت درباره‌ی مشکل به‌صورت رو در رو با فردی دیگر باعث می‌شود تا حال‌تان بهتر بشود. درمان افسردگی نیاز به کمک دیگران نیز دارد.

 

با صحبت درباره‌ی مشکل‌تان در چشم دوستان و اعضای خانواده ضعیف جلوه نخواهید کرد. این تفکر اشتباه را دور بیندازید. شرکت کردن در کلاس‌های درمان گروهی نیز ایده‌ی خوبی است و می‌تواند به حل مشکل شما کمک کند.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 207 تاريخ : 19 فروردين 1398 ساعت: 23:26

گزارش نویسی چیست ؟

گزارش در لغت به معنی اظهار نظر کردن، در میان نهادن، شرح و تفسیر کردن است. گزارش در اصطلاح به مطلبی گفته می شود که از شرح، تفسیر، بیان، تحلیل مطالب و نیز علل مسائلی خاص گفتگو کند و گزارش نویسی عبارت است از به تحریر در آوردن اخبار، اطلاعات، حقایق، علل مسائل و رویدادها، تجزیه و تحلیل منطقی و متوالی آنها، برای رسیدن به راه حل صحیح، که همراه با اختصار و روشنی تدوین شده و بر دو اصل «سالم نویسی» و «ساده نویسی» استوار باشد.

 

در واقع گزارش نویسی، فنی است که با آگاهی از آن فن، مطالب هر موضوعی را می توان، طوری طبقه بندی کرد و نظم بخشید که هدف مورد نظر را در کوتاه ترین زمان و با ساده ترین کلام به دست آورد. مهم این است که نویسنده گزارش، قادر باشد تصویری روشن از فکر و هدف خود را در ذهن خواننده ترسیم نماید.

 

گزارش‌ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

- توصیفی از ترتیب رویدادها یا موقعیت‌ها

- تفسیری از مفهوم و اهمیتی که این رویدادها دارند، این تفسیر می‌تواند از دیدگاه خود شما نشأت گرفته باشد و یا از جانب افراد دیگر باشد که در این صورت حتما باید ارجاعی به آن افراد و نقل قول‌شان شده باشد.

- ارزیابی حقایق یا نتایج تحقیق‌تان

- بحث در مورد نتایج احتمالی اقدامات آتی

- توصیه‌ی شما در مورد اقدامات آتی

- نتیجه‌گیری

 

اهمیت گزارش نویسی

بسیاری افراد نوشتن گزارش کار اداری را وقت گیر، کار بیهوده، سخت و صرف انرژی زیادی می‌دانند و فکر می‌کنند حجم کارها و فعالیت های روزانه بالاست و زمانی برای نوشتن گزارش باقی نمی ماند و از ثبت آن سر باز می‌زنند.

 

عده ای از کارمندان میانی هم هستند که گزارش کار اداری می نویسند؛ اما گزارش آن ها به دلیل عدم رعایت برخی اصول و قواعد، چنگی به دل نمی زند و چندان کاربردی و مثمر ثمر نمی‌باشد.

 

در صورت رعایت اصول گزارش نویسی می‌توانید عملکرد خود را بالا برده و بهبود بخشید. با گزارش نویسی، ذهن‌تان به مرور نظم گرفته، سرعتتان را بالا رفته و قطعا بازدهی و پیشرفت بیشتری پیدا می‌کنید. احتمالا برخی از همکاران شما هم در محیط کار هستند که با وجودِ فعالیت کم‌تر، به علتِ تسلط بر شیوه‌ی گزارش کردن فعالیت‌ها می‌توانند مُهِم و اثرگذار جلوه کنند و به این شیوه، پله‌های رشد و ترقی را با سرعت بیشتری طی کنند.

 

انواع گزارش

- گزارش تحقيقی:

اين گزارش بر مبنای تحقيق خالص آماده می‌شود يعنی انگيزه دانشجو يا هنرجوي محقق در تهيه گزارش، ذوق و علاقه به مطالعه و حل مشكل موردنظر بوده و به منظور بالا بردن سطح اطلاعات و معلومات در زمينه موضوع مورد تحقيق و مطالعه می‌باشد.

 

طرح تحقيقاتی زمانی كامل محسوب می‌شود كه گزارش نهايی آن نوشته شده باشد. بسياری از تحقيقات هرگز به اطلاع سايرين نرسيده است زيرا محققين نتوانسته‌اند نتايج آنها را به صورت نوشته منتشر كنند. حتی اگر قرار باشد نتيجه يك طرح به صورت شفاهی ارائه گردد، لازم است به غير از آن، گزارش‌نهايی (جامع) تحقيق به صورت كامل نوشته شود.

 

- گزارش کاری:

اگر کارمند سازمان یا شرکتی هستید، احتمالا باید برای ثبت فعالیت ها و برنامه هایی که انجام می دهید، گزارش کار اداری بنویسید. مثلا به ماموریتی رفته یا به عنوان نماینده مجموعه خود از مکانی بازدید کرده اید؛ یا با افرادی جلسه گذاشته اید. در هر شرایط لازم است خلاصه ای از فعالیتی که انجام داده اید را در قالب گزارش کار اداری مکتوب کرده و به مدیر خود ارائه دهید.

 

يكی از رايج‌ترين شيوه های ارتباط رسمی و کاربردی با مدیران و ارائه عملکرد درون سازمانی و يا برون سازمانی گزارش کار است. بنا به دلايل مختلف شيوه‌های مديريتی در برخی از سازمان ها و موسسات، در گزارش نویسی از روش مشخصی پيروی می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید گزارشِ کاری بنویسید، حتما بررسی کنید آیا دستورالعمل یا ساختار خاصی هست که باید از آن پیروی کنید یا نه.

 

در این سازمان‌ها، دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده‌ای برای نوشتن و ارائه‌‌ی گزارش به مقامات مافوق دارند وجود دارد که باید حتما در هنگام نوشتن گزارش از آنها پیروی کرد. آموزش كاركنان سازمان ها يكی از مهمترين عوامل در نظم بخشيدن به اين مهم، با هدف ايجاد يكنواختی در بكارگيری اصول صحيح نگارش و رعايت سلسله مراتب اداری است.

 

تنظیم یک گزارش کار اصولی و کاربردی

گزارش کار,گزارش نویسی,گزارش کار چیست

ویژگی‌های یک گزارش کار کامل و کاربردی

 

- هدف گزارش نویسی:

کاربرد و هدف مورد نظر برای ثبت گزارش بسیار حائز اهمیت است. این اهداف می‌تواند: نتجیه گیری، زمان اختصاصی برای هر کار، روند پیشرفت کاری، تعیین میزان تاثیر هر عامل با توجه به نتایجی که در آینده به دست می‌آید، کاربردی کردن هر عمل و عدم تکرار آن در صورت نیاز و...

 

- شناخت مخاطب:

چگونگی تنظیم گزارش، مهم ترین عامل در تنظیم آن است. اول از هر چیز باید مخاطب یا مخاطبان خود را در گزارش بشناسید؛ منظور از شناخت این است که برای آن‌ها دقیقا چه چیزهایی اهمیت دارد که شما باید در گزارش‌ خود به آن اشاره کنید.

 

باید بدانید که مخاطب شما دقیقا به چه اطلاعاتی نیاز دارد و دانستن چه مواردی برای او مهم است؟ در گزارش نویسی، هنگام برنامه‌ریزی و نوشتن حتما دستور کار را در ذهن داشته باشید، اینکه برای چه کسی و چرا می‌نویسید؟ تمام افکار شما باید بر این موضوع تمرکز داشته باشد.

 

- مقدمه نویسی در گزارش:

مقدمه نشان می‌دهد که می‌خواهید به چه چیزی بپردازید و خلاصه‌ای از از برنامه‌هایی باید انجام شود را مطرح می‌کند. همچنین باید اشاره‌ی کوتاهی هم به نتیجه‌ مورد نظر داشته باشد.

 

- فهرست:

برای گزارش‌های چند صفحه‌ای و طولانی حتما فهرستی از عناوین تهیه کنید. این کار دسترسی به بخش‌های مختلف گزارش را برای مخاطب ساده‌تر کرده و به او کمک می‌کند، روی محتوای گزارش نیز مرور کلی داشته باشد. از طرفی فهرست‌نویسی، گزارش کار اداری شما را ساختاریافته‌ و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد.

 

بدنه‌ی اصلی گزارش

بدنه‌ی اصلی گزارش باید به‌دقت و به‌گونه‌ای ساختاربندی شده باشد که خواننده را به‌خوبی در میان موضوعات ارائه شده، هدایت کند. به این منظور باید بدنه را به بخش‌های مختلف تقسیم و برای هر بخش، زیربخش‌هایی مرتبط با موضوع یا قسمت‌هایی که باید بیشتر به آن پرداخته شود، در نظر بگیرید.

 

برای هر موضوع باید نکات اصلی و قسمت‌هایی که مورد اختلاف هستند را به‌صورت خلاصه و شفاف مورد بحث قرار دهید. همچنین می‌توانید نتایج تجربی را نیز در این بخش قرار دهید. تمام اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید به دستور کار و موضوع اصلی مورد بحث مرتبط باشند.

 

- هدفمند بنویسید:

در حین گزارش نویسی، هدف‌تان باید کاملا واضح باشد. جمله باید شامل یک مضمون و نکته‌ی اصلی باشد و هیچ نکته‌ی اضافی و غیرضروری در جمله گنجانده نشود.

 

- قابل فهم بودن گزارش:

از همه مهم‌تر اینکه گزارش باید به‌گونه‌ای نوشته شود که پس از گذشت زمان نه تنها برای خودتان بلکه دیگران نیز قابل مفهوم باشد. بنابراین باید از زبان ساده و جملات کوتاه استفاده و از جملات بلند و پیچیده خودداری کنید. همچنین باید از برخی از مخففات و نشانه‌های مختص خود اجتناب کنید.

 

- شکل صحیح کلمات:

اگر مجبورید از زبان تخصصی استفاده کنید باید به شکل درست ثبت آن توجه داشته باشید. گزارش نویس باید توجه داشته باشد که هیچ نکته ی اصلی نباید برای آسان فهم کردن جمله از آن حذف شود، 

 

- رعایت قواعد دستوری:

به قواعد دستور زبان از نظر جای فعل، فاعل، مفعول و فارسی سازی( در اندازه ی متعادل) واژگان، دقت شود و حروف ربط مانند از، و، که و … در یک جمله پشت سر هم قرار نگیرند. در نگارش باید کوشید مطالب با بیشترین میزان دقت، صراحت، روشنی و کوتاهی نگاشته شوند.

 

- مجموعه بندی:

در گزارش، پاراگراف (بند) به معنای مجموعه جمله هایی است که فکر یا مطلب واحدی را بیان می کنند. استفاده از پاراگراف(بند) باعث: شکستن یکنواختی متن، کمک به درک تقسیم بندی موضوع، آسان کردن رجوع به هر مطلب و جلب توجه خواننده به تغییر موضوع یا موضوع های فرعی.

 

- توجه به عنوان و سرتیتر:

در گزارش نویسی سعی کنید مواردی که در زمینه کاری مربوط به هم هستند را جدا کرده و عنوان مناسبی برای آن انتخاب کنید. این باعث منظم بودن، قابل فهم بودن و کاربردی بودن گزارش شما می‌شود. باید توجه داشته باشد که مخاطب در آغاز از موضوع و هدف آگاهی نداشته و یا آن را فراموش کرده است.

 

در این صورت باید مسئله را به گونه ای در اول گزارش خود بیاورد. عنوان باید تا حد امکان کوتاه و با محتوای متن هماهنگ باشد. در عنوان گذاری می‌توانید از واژگان کلیدی که در متن آمده است استفاده کنید.

 

- تاکید بر نکته های مهم:

هر قدر نکته ای در گزارش مهم تر باشد، باید فضای بیشتری به آن اختصاص داده شود. همچنین زبان تاکید و به کار بردن عبارت هایی همچون: “مهم ترین عامل”، “نکته ی اساسی” و … توجه خواننده را جلب می کند.

 

- رعایت ترتیب:

کاربرد و هدفی که برای گزارش نویسی دارید تعیین کننده اصول ترتیبی است که باید حین ثبت گزارش رعایت کنید. به طور مثال اگر زمان در گزارش شما مهم است باید عملکردتان را به ترتیب زمان مشخص کنید. و یا اگر ارزش و نتیج کارها مورد نظر است باید عمکردتان را بر اساس الویتی که دارند ثبت کنید.

 

- مستندات گزارش:

گاهی در حین جمع‌آوری اطلاعات به مستنداتی بر می‌خوریم که باید آن‌ها را نیز در گزارش ذکر کنیم؛ مانند عکس و فیلم، نامه، اسناد مالی و غیره. اگر چنین چیزهایی باعث طولانی‌شدن متن اصلی گزارش می‌شود، بهتر است آنها را به عنوان پیوست گزارش به مخاطب ارائه دهیم. مثلا می‌توان در متن گزارش مضمون کلی یک نامه اداری را شرح داد و اشاره کرد که تصویری از نامه در فایل پیوست شماره فلان در دسترس است.

 

- بازبینی و اصلاح:

آخرین بخش تهیه ی گزارش، بازبینی و در صورت نیاز اصلاح آن است. ممکن است در حین ثبت گزارش به دلیل مشغله فکری و کاری، خطایی داشته باشید که باعث غیرقابل فهم بودن و یا کج فهمی شود. در این بخش از کار، گزارشگر باید تمام مطالب را یک بار دیگر بازبینی، و ایراد های آن را اصلاح کند. در آخر حتما از خودتان سوال کنید: «آیا گزارش من در راستای هدف مورد نظر آماده شده است؟» فقط در صورتی که پاسخ مثبت بود، می‌توانید آن را به مخاطب مورد نظر ارسال کنید.

 

- نتیجه‌گیری:

در این مرحله باید به جمع آوری اطلاعات و داده ها، تحلیل و تفسیر و نتیجه گیری بر اساس داده ها بپردازید.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

سحرنیوز...
ما را در سایت سحرنیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما saharnews بازدید : 243 تاريخ : 18 فروردين 1398 ساعت: 19:10